Jak sprzedawać kosmetyki po zabiegu
Hotel kulisy prowadzenia,  Strona Główna

Sprzedaż w spa – aktywna czy pasywna? Sposób na dodatkowy zarobek

Sprzedaż w spa. Jak zwiększyć sprzedaż w gabinecie do masażu? Sprzedaż aktywna czy pasywna? Co zrobić aby dodatkowo zwiększyć zarobek nie narzucając się ?

Sprzedaż podczas czy po zabiegu, jest to bardzo dyskusyjna sprawa. Jedni robią to chętnie inni uciekają od tego jak „poparzeni”.

Jakie są moje doświadczenia?

Na początku gdy jeszcze zaczynałem przygodę z hotelami, spa i wellness byłem bardzo nieśmiały. Bałem się polecać zabiegi, a produkty do pielęgnacji skóry to już w ogóle byłby wyczyn na poziomie ujeżdżania konia🤣😂😁 Z biegiem czasu nauczyłem się, że polecanie produktów czy kolejnych zabiegów nie jest niczym strasznym. Wręcz przeciwnie nasi klienci tego oczekują. Wyszedłem z jednego i głównego założenia, jeżeli ktoś nie chce to i tak nie weźmie kolejnego masażu czy innego produktu.

Moja zasada jest prosta. Po określonych zabiegach, masażach, nastawiam się na polecenie poszczególnej usługi lub produktu. Zawsze wykonuje to po wykonanej usłudze.

Dlaczego robię polecenie po zabiegu?

Otóż wiem, że wykonuje dobrze swoją pracę i w 99% ludzie są zawsze z niej zadowoleni. Po solidnej usłudze ludzie są bardziej skorzy do rozmowy, rozluźnieni, mają poczucie że dałeś dobrą pracę. Jeżeli Ty też tak masz, lub wiesz, że Twój zespół wykonuje rzetelną pracę to pierwsze drzwi zostały otwarte. Nie musisz walić głową w mur próbując sprzedać „siebie” albo produkt, bo udowodniłeś już jaką wartość niesiesz.

Co potem?

Wróćmy do poprzedniego akapitu, tzn z momentem kiedy opisywałem, że na określonym zabiegu staram się wybrać jedną rzecz którą zamierzam polecić po usłudze.

Przykład. Jeżeli mam masaż z peelingiem, a klientem jest kobieta po 40-stce, moim celem jest polecenie kremu do ciała albo peelingu. Dlaczego? Bo ona wybierając ten zabieg dała znak, że chce dbać o skórę i przy okazji się odprężyć. Dlatego po zabiegu nie nachalnie polecam krem do codziennej pielęgnacji skóry ciała. Opisuje składniki jakie się w nim znajdują i jakie mają działanie!!! Dałem wykrzykniki bo to jest ważne. Musisz znać przynajmniej 3-4 składniki aktywne produktu. Nie ważne czy polecasz jeden czy kilka produktów, lecz istotne jest abyś wiedział o tym produkcie wystarczająco dużo aby o nim stworzyć historię. Czasami stosuje sprzedaż aktywną, a czasami pasywną.

Sprzedaż w spa
Jak sprzedawać kosmetyki w spa

Co to jest sprzedaż aktywna i pasywna?

To takie moje sformułowanie pracy z gościem, polega na tym że:

Sprzedaż aktywna w spa
Jak aktywnie sprzedawać w spa

Sprzedaż Aktywna

Jest wtedy gdy zostajesz z gościem w gabinecie. Opisujesz wszystko nakładasz mu krem na przedramię, aby mógł powąchać produkt, a następnie go wmasować w skórę. Twój udział jest aktywny, jesteś przy tej czynności. Na końcu pojawia się pytanie kończące: „czy mam zapakować produkt dla pani?” Sprzedaż aktywna jest bardziej efektywna niż pasywna, lecz od pasywnej można zacząć uczyć się sprzedawać.

Sprzedaż w spa
Sprzedaż aktywna w spa

Sprzedaż Pasywna

Polega na tym że pokazujesz produkt, nadmieniasz o nim 2 zdania i wychodzisz z gabinetu. Jeśli klient wyrazi zainteresowanie, no to już wiesz że chciałby ten produkt kupić. Lecz wszystko odbywa się na zasadzie działania twojego gościa. Nie bierzesz udziału w tym jak testuje produkt, nie opowiadasz jego historii, marki, kto go tworzy itp.

Dużo łatwiej sprzedaje się kolejne zabiegi. Ponieważ bardzo często ludzie którzy przyjeżdżają do hotelu, domku, pensjonatu biorą tylko jeden masaż aby sprawdzić czy usługa jest dobra. No i wtedy wszystko zależy od Ciebie albo twojego zespołu. Jeżeli od Ciebie i jesteś właścicielem to motywacja jest jasna.

Natomiast jeśli chodzi o zespół, to już są to schody w górę. Jak ich motywować? Najlepszą motywacją jest jednak prowizja od zabiegu i im ona jest wyższa to terapeuci są bardziej skorzy do tego aby pracować lepiej, dłużej i chętniej. Jeśli masz określoną koncepcję wokół której pracujesz i w nią wierzysz, to ludzie także będą chcieli brać w tym udział.

Pamiętaj!!! Nie będziesz sprzedawał po każdym zabiegu kolejnego czy innego produktu. Jeszcze nie słyszałem o takiej osobie. Ja wyznaje zasadę Braiana Tracego. Żeby próbować i wyznaczyć sobie cel 100 razy nie ważne z jakim efektem, ale najważniejsze to rozmawiać i próbować. I najważniejsze nie bądźmy nachalni. Ludzie którzy są u nas przyjechali się odprężyć i zrelaksować. W pierwszej kolejności jesteś od tego aby wykonać dobry zabieg i wtedy już życie jest łatwiejsze👍😉

Dzięki za twój czas i zapraszam na inne artykuły może znajdziesz coś co będzie dla Ciebie pomocne ✔

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *