Ból po między łopatkami
Strona Główna,  Terapia przeciwbólowa

Co zrobić gdy bolą plecy? – ból między łopatkami

Co zrobić gdy bolą plecy? Ból pomiędzy łopatkami jest bardzo często spotykany. Z czego wynika? Jak się go pozbyć? Jak zapobiegać takim bólom? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w tym artykule, a przynajmniej na większość stwierdzeń. Dlatego, że ten temat jest bardzo rozległy.

Skąd się bierze ból pleców miedzy łopatkami?

Na początku tej odpowiedzi musimy stwierdzić czy jest to ból, który wynika z czystej mechaniki naszego ciała, czyli odnosi się do bólów mięśni, przykurczonych więzadeł mięśni i powięzi. Czy może ma podłoże nerwowe, a co gorsza krążeniowo-oddechowe. Najważniejsza w tym wypadku jest diagnostyka, jeżeli zostało stwierdzone u lekarza specjalisty że nie dotyczy to problemów z sercem, płucami czy np. półpaśca, to możemy przystąpić do działania. 😉

Pozycja w pracy

Przede wszystkim taki ból może wynikać z naszej postawy w pracy. Ja na ten przykład spędzam dużo godzin przy stole/łóżku do masażu i terapii. Moja pozycja jest wymuszona czyli z lekkim pochyleniu do przodu, z kończynami górnymi zgiętymi w przód. Dla mnie koniec dnia odpowiada bólom w okolicy odcinka piersiowego kręgosłupa. Jak sobie radzę z tym? O tym poniżej. Tak samo jeżeli masz pracę stojącą statyczną, siedzącą statyczną, możesz zmagać się z podobnymi dolegliwościami. Ja mam bóle w okolicy lewej łopatki między krawędzią łopatki, a kręgosłupem. Ty możesz odczuwać to inaczej, może to być inna strona, może być z obu stron, lecz jeżeli zdasz sobie sprawę że przyczyną jest pozycja pracy, to jest na to rozwiązanie.

Sportowcy

Często po wysiłku zmagają się z takim bólem jak w tytule artykułu. Najczęściej to wynika z przeciążenia mięśnia czworobocznego, lecz nie jest to jedyna przyczyna jaka może wystąpić.

Stres

Często przyczyną bólu miedzy łopatkami może być stres ponieważ mm czworoboczny silnie reaguje napięciem w stosunku do sytuacji stresowych i emocjonalnych dla nas.

Jakie ćwiczenia na ból pomiedzy łopatkami, w odcinku piersiowym kręgosłupa?

Przede wszystkim tutaj musimy skupić się na rozciąganiu mięśni klatki piersiowej, które są w ciągłym przykurczu i ograniczają naszą ruchomość. Między innymi one prowokują bóle w okolicy między łopatkami. Poniżej zestaw 3-4 ćwiczeń które ulżą wam w bólu:

Rozciąganie klatki piersiowej
Ból po między łopatkami co zrobić
  • Ćwiczenie 1

Znajdź w biurze, mieszkaniu jakiś wolny róg (połączenie dwóch ścian). Stań w ten sposób aby oprzeć swoje przedramiona o ścianę, następnie zrób delikatny krok do przodu, jednocześnie wypinając pierś. Pogłęb ruch do uczucia napięcia (rozciągnięcia) mięśni na klatce piersiowej. Zachowaj tą pozycje przez minimum 1 minutę, możesz wytrzymać w takiej pozycji do 2 min. następnie delikatnie zdejmij przedramiona ze ściany i rozluźnij barki.

  • Ćwiczenie 2
co zrobić gdy bolą plecy?
Rozciąganie mięśni klatki piersiowej ćw. 2

W pozycji stojącej spleć dłonie za plecami. Unieś dłonie w kierunku głowy ( łopatek) jednocześnie wypinając klatkę piersiową do przodu. Do uczucia ciągnięcia/ rozciągania w klatce piersiowej i ramionach. Utrzymaj pozycje 1 minutę. Po upływie tego czasu opuść delikatnie dłonie i ręce na dół.

  • Ćwiczenie 3
co zrobić gdy bolą plecy?
Ćwiczenia na bóle odcinka piersiowego kręgosłupa

Stań przy ścianie unieś ręce do góry nad głowę i oprzyj ręce na ścianie ( patrz zdjęcie wyżej 👀 ).Najlepiej gdy kciuki stykają się ze sobą. Następnie pochyl górną część ciała ku przodowi tak aby poczuć rozciąganie w klatce piersiowej. Po 30 sek. możesz delikatnie wywrzeć nacisk dłońmi na ścianę przez ok 5-10 sek następnie pogłębić skłon i wytrzymać kolejne 30 sek

PAMIĘTAJ !!!

Wykonuj każde ćwiczenie dokładnie. Słuchaj swojego ciała, jeżeli jakieś ćwiczenie sprawia tobie ból i jest nieprzyjemne zrezygnuj z niego. Każde ćwiczenie ma wywoływać delikatne rozciąganie mięśni klatki piersiowej. Celem rozluźnienia ich napięcia, które może prowokować ból po między łopatkami w odcinku piersiowym kręgosłupa.

Zestaw tych 3 ćwiczeń zajmie tobie ok 3-5 minut warto poświęcić ten czas dla siebie, aby zapobiegać bólom oraz zachować elastyczne mięśnie i sprężyste powięzie😉👍

Miłego ćwiczenia👌

Pozdrawiam

K.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *